shim

Biuletyn gr I - DELFINKI

delfin 1GRUPA I - DELFINKI

ROK SZKOLNY 2018/2019


W miesiącu październiku

Uczyliśmy się:

Śpiewać  piosenki „ Ola i liście”, „Hop, hop, hop grzybku”,

Tańczyć w parach do utworu „Małe czerwone jabłuszko”

Lepić kształt jabłuszka z masy solnej. Malować wypieczony kształt owocu.

Rozwiązywać zagadki, literackie, dotykowe i smakowe na temat owoców: gruszka, jabłko, śliwka.

Poznawaliśmy jesienne kolory wykorzystując Chustę Klanzy.

Tworzyliśmy teatrzyk sylwet do wiersza J.Tuwima „ Na straganie”- utrwalając zasady dziecko-widz, dziecko-aktor.

Składaliśmy z elementów sylwetę gruszki.

Ćwiczyliśmy metodami opowieści ruchowej.

Rozpoznawaliśmy grzyby leśne z podziałem na jadalne i trujące.

Zespołowo wyklejaliśmy sylwetę muchomora.

Dzieliliśmy na zbiory mieszkańców lasu i parku.

Poznawaliśmy sposoby przygotowania różnych zwierząt do zimy: niedźwiedź, wiewiórka, jeż.

Ćwiczyliśmy aparat mowy w naśladowaniu różnych zwierząt.

Malować techniką małej plamy z wykorzystaniem patyczków na temat podany „Listeczki”

Porównywać liście i owoce najbardziej znanych drzew: kasztan, dąb, jarzębina.

Uczestniczyliśmy:

W XVI edycji ogólnoświatowej akcji  „Święto drzewa”

W przedszkolnym „Dniu Liścia”

W teatrzyku dla dzieci „O Smoku Wawelskim”

W zajęciach kulinarnych „ Mus owocowy”

W lekcji zdrowego spożywania soków;

Słuchaliśmy bajek czytanych przez panią z Biblioteki

W zabawach tropiących  pod hasłem „Znajdź listek z naroślą” na podwórku przedszkolnym.

 

W miesiącu wrześniu

Uczyliśmy się:

Poznawać imiona  nowych kolegów w zabawie z piłką.

Uczyć się bezpiecznego poruszania po sali i przedszkolu.

Ustawiać się w pociąg do piosenki „Jedzie pociąg po torze”

Śpiewać piosenkę „Dzisiaj w przedszkolu” tworzyć do rytmu koło i maszerować po jego obwodzie.

Wyszukiwać swoje znaczki w szatni i rozpoznawać własne miejsce w sali.

Zdobywać samodzielnie nawyki higieniczne(myć ząbki, korzystać z ręcznika i mydełka) i zgłaszać swoje potrzeby.

Poznawać  pierwsze zasady i normy w zabawie zabawkami.

Słuchać w skupieniu bajek opowiadanych przez n-lk ę.

Rysować kredkami świecowymi do rymowanki „Jeżyk”

Ugniatać, formować i lepić z masy solnej kulkę.

Doskonalić sprawność aparatu mowy ćwiczeniach ortofonicznych „Gimnastyka buzi i języka”

Zabawy integracyjnej „stary niedźwiedź”, „Kamyczek”

Omawiać pierwsze zasady o ruchu drogowym w wierszu  „ Sygnalizator”

Opowiadać o pasach i znakach ulicznych.

Malować farbami w technice (10 palców) kolory sygnalizatora.

Przygotowywaliśmy własną autoprezentację na „Spotkanie z jesienią”

Uczestniczyliśmy:

W wycieczce na skrzyżowanie

W zabawach na suchym basenie.

W sesji fotograficznej „Jesień”

W ogólnoświatowej akcji „Sprzątania Świata”

W Teatrzyku  dla dzieci „Babcia i skrzat”

W koncercie muzycznym Agencji Artystycznej Silesia „Instrumenty akustyczne”

W imprezie przedszkolnej „Spotkanie z Jesienią”

shim