shim

Biuletyn gr I - DELFINKI

delfin 1GRUPA I - DELFINKI

ROK SZKOLNY 2018/2019

W miesiącu maju:

Uczyliśmy się:

  • Grać na instrumentach do piosenek „Piosenkę dla taty i mamy”
  • Łączyć śpiew, ruch ,kląskanie i tupanie z choreografią do piosenki „ Gruby miś”
  • Obserwować majową  pogodę korzystając ze stacji ”Lesisko”
  • Eksperymentować z  mieszaniem kolorów: czerwony + biały = różowy
  • Lepić z masy solnej z wykorzystaniem: wałeczków, radełek, nożyków drewnianych i stempli.
  • Wyszukiwać trzy  różnice na dwóch obrazkach
  • Oglądać teatr sylwet do opowiadania „Jak owady budziły misie z zimowego snu”
  • Utrwalać  pory roku wiosna, lato, jesień, zima
  • Określać położenie przedmiotów w przestrzeni: na pod, obok, w, między
  • Współpracować w parach do masażu „Ciasto dla mamy i taty”
  • Uczestniczyć w zabawach parateatralnych „ Budzimy misie”
  • Przygotowywać laurkę dla mamy i taty
  • Składać misia z 4 elementów
  • Poznawać życie ,bytowanie , wygląd oraz kolory pszczoły
  • Badać  prawdziwy plaster miodu poprzez dotyk i zapach,

Uczestniczyliśmy:

  • W cyklu czytania bajek przez terapeutkę
  • We wspólnych spacerach w  okolicy przedszkola
  • W zabawach w suchym basenie
  • W koncercie Agencji Artystycznej Silesia- na kontrabas
  • W teatrzyku dla dzieci „Przygoda pod liściem łopianu”
  • W przedstawieniu z okazji Dnia Mamy i Taty
  • W czytaniu bajek przez bibliotekarkę podczas odpoczynku
  • W bezpiecznych zabawach na sprzęcie ogrodowym.

 

W miesiącu kwietniu: 

 Uczyliśmy się:

  • Grać na instrumentach do piosenki „Wstawać śpiochy”
  • Znaczenia przysłowia „Kwiecień plecień”
  • Obserwować kwietniową  pogodę korzystając ze stacji”Pogodynka”
  • Wycinać nożyczkami na temat podany„Kura”
  • Lepić z masy solnej pod hasłem „ Kurczaczek”
  • Rozróżniać pisanki i kraszanki
  • Utrwalać  pory dnia: rano, południe, wieczór
  • Rozpoznawać świąteczne symbole: baranek, kura, jajko
  • Nazywać świąteczne potrawy: żurek, jajko, chrzan, buraczki, baba wielkanocna, mazurek.
  • Doskonalić aparat mowy w ćwiczeniach ortofonicznych Wielkanocne odgłosy
  • Malować farbami wydmuszki.
  • Omawiać Wielkanocne zwyczaje: święcenie potraw, wielkanocne śniadanie, lany poniedziałek.
  • Określać wielkość wg cech: :wysoki, wyższy, najwyższy, mały, mniejszy, najmniejszy
  • Układać zbiory równoliczne w zakresie liczby 5
  • Doskonalić oddech w dmuchaniu na piórko.
  • Składać świąteczne życzenia- ćwiczenia w mówieniu

Uczestniczyliśmy:

  • We wspólnym obiedzie wielkanocnym
  • W akcji „Każdy ptaszek ma swój daszek”
  • W czyszczeniu budki lęgowej
  • W cyklu czytania bajek przez bibliotekarkę
  • W wiosennym spacerze
  • W inauguracji akcji  „SadziMy”
  • W obchodach „Dnia Ziemi”
  • W konkursie plastycznym „Palma wielkanocna”

 

W miesiącu marcu

Uczyliśmy się:

  • Śpiewać i opracowywać ruch choreograficzny do piosenki „Przyszła wiosna”,” Leniwy miś”
  • Znaczenia przysłowia „W marcu jak w garncu”
  • Analizować marcową pogodę.
  • Wycinać nożyczkami na temat podany„Marcowe słoneczko”
  • Odgadywać zagadki słuchowe, literackie i muzyczne związane   z wiosenną pogodą.
  • Nazywać pory roku: wiosna, lato, jesień, zima
  • Rozpoznawać zwierzęta gospodarskie:krowa, koń, świnka, owca.
  • Przyporządkowywać odpowiednie pomieszczenia:obora,stajnia,chlewik,owczarnia.
  • Składać obrazek z części : kolorowa krowa.
  • Przyporządkowywać pisklęta ptakom podwórkowym: kurkom-kurczęta, Kaczkom-kaczęta, gęsiom-gąsięta.
  • Doskonalić oddech w dmuchaniu na piórko.
  • Wysiewać nasiona, poznawać budowę roślin oraz ich potrzeby dla prawidłowego wzrostu.

Uczestniczyliśmy:

  • W  teatrzykach dla dzieci
  • W balu karnawałowym, oraz sesji fotograficznej
  • W  odlotowej lekcji z ptakami i sesji fotograficznej
  • W cyklu czytaniu bajek przez terapeutkęi bibliotekarkę
  • W wyjazdowym spektaklu teatralnym „Przygody Sindbada” w Bytomiu.
  • W zajęciach otwartych dla rodziców pt „Kolorowy deszcz”
  • W przedszkolnych prezentacjach Mini Playback Show
  • W spacerze „Poszukujemy wiosny”
  • W prezentacji tańców śląskich przez profesjonalnych  tancerzy. A ASilesia
  •  W zakładaniu wiosennego ogródka na parapecie.

W miesiącu styczniu

Uczyliśmy się:

Śpiewać i opracowywać ruch choreograficzny do piosenki „ Babciu droga babciu”.

Recytować wiersze o Babci i Dziadku

Tańczyć   w parach  do utworów Pedagogiki Zabawy w oparciu o utwory J.Strauss " Nad pięknym modrym Dunajem", " Halo taxi" oraz wykorzystywać zabawy z elementami papieroplastyki.

Poznawać znaczenie czasu i prezentacja różnych zegarów: klepsydra  i budzik.

Odgadywać zagadki słuchowe jaki to zegar?

Nazywać pory dnia: rano, południe, wieczór, noc

Poznawać pory roku i dni tygodnia.

Bawić się metodami  R,Labana w parach.

Nazywać zimowe zjawiska: mróz, śnieżyca, sopel.

Porównywać śnieżynkę i śnieżkę.

Wycinać nożyczkami postać bałwanka

Pracować z historyjką obrazkową " Bezpieczne zimowe zabawy"

Słuchać piosenki" Hu, hu, ha zima zła"

Konstruować z klocków Pałac królowej Zimy

Składać zimowy obrazek z 4 części.

Bawić się na suchym basenie

Przygotowywać niespodzianki dla Babci i Dziadka

Uczestniczyliśmy:

W  kontynuacji zimowej akcji  „Okruszek dla ptaka nieboraka”

W cyklu czytaniu bajek przez terapeutkę.

W zabawach ruchowych na powietrzu i lepieniu bałwanka,

W uroczystościach z okazji Dnia Babci i dziadka.

W teatrzyku dla dzieci "Przygody niesfornego Mateuszka"



W miesiącu grudniu

Uczyliśmy się:

Śpiewać i słuchać piosenki „ Grozik..”, „Świeci gwiazdka, ”kolędy i pastorałki.

Tańczyć   w parach  do piosenki Grozik

Poznawać pracę górnika, wygląd kopalni.

Rysować węglem drzewnym na wielkich formatach.

Pracować z historyjką obrazkową pt " Przygoda listu" Omawiać pojęcie nadawca, odbiorca, prezentowanie znaczka pocztowego i koperty.

Słuchać piosenki "Pan listonosz listy niesie"

Zabawa tematyczna w sali pod hasłem " Świąteczne porządki"

Składać i naklejać z czterech elementów renifera.

Ugniatać ,formować, wypiekać i ozdabiać aniołka z masy solnej.

 Stroić choinkę w sali.

Sklejać z elementów koła według malejącej wielkości "Pawie  oczko"

Omawiać tradycje Świąt Bożego Narodzenia, kolacja wigilijna: ubiór, potrawy, łamanie się opłatkiem, śpiew i muzykowanie przy kolędach

Uczestniczyliśmy:

W  otwarciu zimowej akcji  „Okruszek dla ptaka nieboraka”

W czytaniu bajek przez terapeutkę.

W starym kinie-oglądaniu przeźroczy na temat" Przygoda w kopalni"

W spotkaniu z Policjantem w ramach programu" Bezpieczny przedszkolak"

W akcji charytatywnej na rzecz schroniska dla bezdomnych zwierząt

W kolędowaniu przedszkolnej społeczności.

W miesiącu październiku

Uczyliśmy się:

Śpiewać  piosenki „ Ola i liście”, „Hop, hop, hop grzybku”,

Tańczyć w parach do utworu „Małe czerwone jabłuszko”

Lepić kształt jabłuszka z masy solnej. Malować wypieczony kształt owocu.

Rozwiązywać zagadki, literackie, dotykowe i smakowe na temat owoców: gruszka, jabłko, śliwka.

Poznawaliśmy jesienne kolory wykorzystując Chustę Klanzy.

Tworzyliśmy teatrzyk sylwet do wiersza J.Tuwima „ Na straganie”- utrwalając zasady dziecko-widz, dziecko-aktor.

Składaliśmy z elementów sylwetę gruszki.

Ćwiczyliśmy metodami opowieści ruchowej.

Rozpoznawaliśmy grzyby leśne z podziałem na jadalne i trujące.

Zespołowo wyklejaliśmy sylwetę muchomora.

Dzieliliśmy na zbiory mieszkańców lasu i parku.

Poznawaliśmy sposoby przygotowania różnych zwierząt do zimy: niedźwiedź, wiewiórka, jeż.

Ćwiczyliśmy aparat mowy w naśladowaniu różnych zwierząt.

Malować techniką małej plamy z wykorzystaniem patyczków na temat podany „Listeczki”

Porównywać liście i owoce najbardziej znanych drzew: kasztan, dąb, jarzębina.

Uczestniczyliśmy:

W XVI edycji ogólnoświatowej akcji  „Święto drzewa”

W przedszkolnym „Dniu Liścia”

W teatrzyku dla dzieci „O Smoku Wawelskim”

W zajęciach kulinarnych „ Mus owocowy”

W lekcji zdrowego spożywania soków;

Słuchaliśmy bajek czytanych przez panią z Biblioteki

W zabawach tropiących  pod hasłem „Znajdź listek z naroślą” na podwórku przedszkolnym.

 

W miesiącu wrześniu

Uczyliśmy się:

Poznawać imiona  nowych kolegów w zabawie z piłką.

Uczyć się bezpiecznego poruszania po sali i przedszkolu.

Ustawiać się w pociąg do piosenki „Jedzie pociąg po torze”

Śpiewać piosenkę „Dzisiaj w przedszkolu” tworzyć do rytmu koło i maszerować po jego obwodzie.

Wyszukiwać swoje znaczki w szatni i rozpoznawać własne miejsce w sali.

Zdobywać samodzielnie nawyki higieniczne(myć ząbki, korzystać z ręcznika i mydełka) i zgłaszać swoje potrzeby.

Poznawać  pierwsze zasady i normy w zabawie zabawkami.

Słuchać w skupieniu bajek opowiadanych przez n-lk ę.

Rysować kredkami świecowymi do rymowanki „Jeżyk”

Ugniatać, formować i lepić z masy solnej kulkę.

Doskonalić sprawność aparatu mowy ćwiczeniach ortofonicznych „Gimnastyka buzi i języka”

Zabawy integracyjnej „stary niedźwiedź”, „Kamyczek”

Omawiać pierwsze zasady o ruchu drogowym w wierszu  „ Sygnalizator”

Opowiadać o pasach i znakach ulicznych.

Malować farbami w technice (10 palców) kolory sygnalizatora.

Przygotowywaliśmy własną autoprezentację na „Spotkanie z jesienią”

Uczestniczyliśmy:

W wycieczce na skrzyżowanie

W zabawach na suchym basenie.

W sesji fotograficznej „Jesień”

W ogólnoświatowej akcji „Sprzątania Świata”

W Teatrzyku  dla dzieci „Babcia i skrzat”

W koncercie muzycznym Agencji Artystycznej Silesia „Instrumenty akustyczne”

W imprezie przedszkolnej „Spotkanie z Jesienią”

shim