shim

Biuletyn gr. II -ŻÓŁWIKI

   GRUPA II - ŻÓŁWIKI

ROK SZKOLNY 2018/2019

W MIESIĄCU STYCZNIU:

Ogólne cele wychowawczo-dydaktyczne:

  • Poznanie pracy zegarmistrza. Nazywanie i rozpoznawanie rodzajów zegarów: zegar ścienny, budzik, zegar z kukułką, zegar elektroniczny.
  • Kształtowanie mowy i myślenia poprzez zabawy ortofoniczne na zgłoskach: tik – tak, cyk – cyk, bim- bam –bom itp.,
  • Kształtowanie umiejętności sprawnego przeliczania w zakresie możliwości dziecka (3-5). Klasyfikowanie elementów zbioru ze względu na jedną lub dwie cechy (kolor i wielkość).
  • Zachęcanie do aktywnego wypoczynku i zabaw na śniegu. Poznawanie zabaw i sportów zimowych.
  • Wdrażanie do pamiętania o najbliższych przy różnych okazjach np. Dzień Babci i Dziadka - występy dla swoich najbliższych.
  • Rozpoznawanie i nazywanie ptaków przebywających zimą w naszym kraju (wróbel, gil, sikora). Ćwiczenie spostrzegawczości (różnic i podobieństw).
  • Doskonalenie i utrwalanie nazw 4 podstawowych kolorów (czerwony, żółty, niebieski i zielony).
  • Czerpanie radości ze wspólnej zabawy podczas Balu Przebierańców.
  • Kształtowanie umiejętności uważnego słuchania utworów literackich.
  • Nauka piosenek „Bałwankowa rodzina”, „Na gałązce choinkowej”, „Serce babci”, „Najdroższy dziadku”, „Dziś w przedszkolu śmiech i tańce”.

Uczestniczyliśmy:

  • W uroczystości z okazji Dnia Babci i Dziadka
  • W zajęciach kulinarnych „Słodkości dla gości – wafle”
  • Występowaliśmy z programem artystycznym (z okazji Dnia Babci i Dziadka) dla dzieci z gr. Muszelki
  • W zajęciach terapeutycznych o nieśmiałym Słowiku
  • W zabawach na śniegu w ogrodzie przedszkolnym
  • W teatrzyku pt. „Zimowa opowieść”.

 

DZIĘKUJEMY Wszystkim  Rodzicom za piękne przebrania na uroczystość z okazji Dnia Babci i Dziadka oraz na Bal Przebierańców.

 

 

W MIESIĄCU GRUDNIU:

Ogólne cele wychowawczo-dydaktyczne:

  • Poznanie pracy listonosza.
  • Rozwijanie myślenia przyczynowo - skutkowego przez układanie historyjki obrazkowej „Droga listu”.
  • Poznanie pracy górnika na podstawie bajki „Przygoda w kopalni”.
  • Poznanie sposobów radzenia sobie z negatywnymi emocjami na podstawie bajki terapeutycznej. Stworzenia pudełka złości.
  • Poznawanie i nazywanie zwyczajów Świąt Bożego Narodzenia.
  • Tworzenie ozdób choinkowych i prezentów dla rodziców.
  • Kształtowanie umiejętności sprawnego przeliczania w zakresie możliwości dziecka (3-5).
  • Kształtowanie umiejętności uważnego słuchania utworów literackich.
  • Kształtowanie mowy i myślenia poprzez zabawy ortofoniczne,
  • Nauka piosenek „Mikołaj”, „Basia Barbóreczka”, „Świeci gwiazdka”, „Tupu, tup po śniegu” oraz kolęd „Dzisiaj w Betlejem”, „Pójdźmy wszyscy do stajenki”.
  • Uczestniczyliśmy:
  • W spotkaniu z Mikołajem
  • W pokazie filmowym w Starym Kinie
  • W zajęciach terapeutycznych z p. psycholog
  • W zajęciach kulinarnych „Świąteczne pierniczki”
  • W Jasełkach przygotowanych przez dzieci z gr. Muszelki
  • W kolędowaniu i uroczystym obiedzie.
  • DZIĘKUJEMY RODZICOM:
  • Oskara za papier ksero.
  • Ani J. za dekoracje świąteczne i ziarno dla ptaków
  • Wszystkim  Rodzicom za ozdoby na choinkę i odświętny strój na Spotkanie Opłatkowe.

 

 

W MIESIĄCU LISTOPADZIE:

Ogólne cele wychowawczo-dydaktyczne:

  • Rozpoznawanie i nazywanie instrumentów perkusyjnych oraz poznanie sposobu grania: bębenek, talerze, grzechotki, drewienka.
  • Rozpoznawanie i nazywanie przyborów malarza: pędzle, paleta, sztaluga oraz rodzaje obrazów: portret, pejzaż, martwa natura.
  • Rozpoznawanie i nazywanie zjawisk atmosferycznych.
  • Rozwijanie myślenia przyczynowo - skutkowego przez układanie historyjek obrazkowych.
  • Poznawanie i naśladowanie czynności wykonywanych w domu przez rodziców.
  • Nazywanie i opowiadanie o członkach rodziny podczas autoprezentacji.
  • Kształtowanie umiejętności sprawnego przeliczania w zakresie możliwości dziecka (3-5).
  • Kształtowanie umiejętności układania rytmów.
  • Kształtowanie umiejętności uważnego słuchania utworów literackich.
  • Kształtowanie mowy i myślenia poprzez zabawy ortofoniczne,
  • Nauka piosenek i pląsów: „Wiatr - psotnik”, „Niedźwiadek”, „Róża”, „Koło młyńskie” oraz całego polskiego hymnu.

Uczestniczyliśmy:

  • W Ogólnopolskiej Akcji „Rekord dla Niepodległej”,
  • W Ogólnopolskim Dniu Misia Pluszowego,
  • W przedszkolnej imprezie Andrzejkowej,
  • W słuchaniu bajek do snu  czytanych przez Panią z biblioteki,
  • W teatrzyku dla dzieci pt. „Jesienne przestrogi”. 

DZIĘKUJEMY RODZICOM:

  •  Stasia za papier ksero. 

 

W MIESIĄCU PAŹDZIERNIKU:

Ogólne cele wychowawczo-dydaktyczne:

  • Poznawanie zmian zachodzących  jesienią w przyrodzie, w parku i w lesie.
  • Rozpoznawanie i nazywanie owoców i warzyw oraz drzew i ich owoców.
  • Kształtowanie umiejętności klasyfikowania według jednej cechy.
  • Kształtowanie umiejętności sprawnego przeliczania w zakresie możliwości dziecka (3-5).
  • Kształtowanie orientacji przestrzennej- posługiwanie się pojęciami pod, nad.
  • Kształtowanie umiejętności uważnego słuchania utworów literackich.
  • Kształtowanie mowy i myślenia poprzez zabawy ortofoniczne,
  • Wdrażanie do udziału w zabawach muzyczno-rytmicznych przy  znanych dzieciom piosenkach.
  • Nauka piosenek i pląsów: „Idzie jesień”, „Pac gruszka”, „Jesienią, jesienią”, „Mały jeżyk”, „Julijanna” oraz wierszyków: „Jeż”. „Wpadła gruszka”. 

Uczestniczyliśmy:

  • W zajęciach kulinarnych „Soki owocowo – warzywne”,
  • W Ogólnopolskiej Akcji „Święto drzewa”,
  • W przedszkolnym Dniu Liścia,
  • W słuchaniu bajek do snu  czytanych przez Panią z biblioteki,
  • W teatrzyku dla dzieci pt. „Smok Wawelski”,

DZIĘKUJEMY RODZICOM:

  • Blanki za papier ksero,
  • Leny Z. za artykuły papiernicze.

PROSIMY RODZICÓW O PRZYNOSZENIE CHUSTECZEK HIGIENICZNYCH

                                                           W PUDEŁKACH I PASTĘ DO ZĘBÓW

 

 W MIESIĄCU WRZEŚNIU:

Ogólne cele wychowawczo-dydaktyczne:

  • Integrowanie się z grupą rówieśniczą. Poznanie topografii przedszkola.
  • Ustalenie i przestrzeganie zasad panujących w przedszkolu.
  • Poznawanie podstawowych zasad korzystania z placu zabaw.
  • Poznawanie podstawowych zasad ruchu drogowego.
  • Poznanie budowy własnego ciała, nazywanie poszczególnych części ciała.
  • Kształtowanie umiejętności klasyfikowania według jednej cechy.
  • Kształtowanie umiejętności rozróżniania podstawowych figur geometrycznych i nazywanie koła.
  • Kształtowanie orientacji przestrzennej- posługiwanie się pojęciami na, obok.
  • Kształtowanie umiejętności uważnego słuchania utworów literackich.
  • Kształtowanie mowy i myślenia poprzez zabawy ortofoniczne,
  • Wdrażanie do udziału w zabawach muzyczno-rytmicznych przy  znanych dzieciom piosenkach.
  • Nauka piosenek i pląsów: „Karuzela”, „Gdyś wesoły”, „Wrzesień - przedszkolak”, „Kotek Puszek”, „Lala cacana”oraz wierszyków: „Kamyczek”, „Kotek mruczek”, „Każda rączka”. 

Uczestniczyliśmy:

  • W spacerze na pobliskie przejście dla pieszych.
  • W imprezie pt. „Spotkanie z Jesienią – Nasza Ojczyzna”
  • W teatrzyku dla dzieci,
  • W koncercie „Poznajemy różne instrumenty”

 

DZIĘKUJEMY RODZICOM:

  • Wszystkim obecnym za udział w imprezie w ogrodzie przedszkolnym,
  • Natalki za zabawki do sali,
  • Leny Z. za artykuły papiernicze, 

 

shim